esmaspäev, juuni 17, 2013

Pikk pilv

Üks klassiõde abiellus ühe klassivennaga. Teine klassiõde abiellus teise klassivennaga, sest see jäi üle. Mulle öeldi, et mina jäin kolmandale kohale. Püüdsin teha ükskõikset nägu. Mulle öeldi, et mul on selline sümptom, et ma pean minema arsti juurde kontrollima, ega mul vähki ei ole. Läksin ühte majja. See oli sissepiiratud. Sissepiirajad olid tulnud mind otsima, teised majas olijad olid nendega enne minu saabumist lumesõda pidanud. Mul oli õnnestunud majja siseneda nii, et piirajad mind ei märganud, aga sama märkamatult lahkumine ei pruukinud õnnestuda. Majas olnud olid pidanud lumesõda hulgakesi, aga nad pidid majast lahkuma enne mind, mina pidin lahkuma jälle üksi, mistõttu mul lumesõja pidamine oleks olnud raskem. Oleksin võinud kasutada võtet, et asun piirajate vastu rünnakule ja teen ühe neist lumega kokku. Aga oli karta, et piirajad kasutavad lisaks lumekuulidele ka nuge.

*
Otsingumootorisse oli vaja sisestada venekeelsed sõnad Riia arhiivis asuva dokumendi kohta. Sisestasin, aga otsing ei andnud ühtegi vastet. See tuli sellest, et olin sisestanud ladina tähtedega. Oli vaja sisestada vene tähtedega. Selleks läksin läti otsingu lehele. Aga erinevalt vene otsingulehest oli läti otsingulehel üks vene täht puudu, kuigi see oli dokumendi nimes olemas. Kõndisin koos isa ja vendadega mööda Emajõe äärt Võidu ja kaarsilla vahel. Vaatasin pilvi. Üle taeva läks katkematu pilvepiir, mis jagas taeva pilves ja lagedaks osaks. Ütlesin, et see on nagu läänerinne. Mul soovitati vaadata kaugemale. Pilv oli küll pikk, aga ainult kitsas riba, selle taga tuli jälle lage taevas. Aga silmapiiril olid uued muhklikud pilved. Isa viis meid ühe ansambli tühjadesse ruumidesse. Isa oli selle ansambli juht. Aga ta oli osalenud ainult kahes selle ansambli laulus, nii et ma ei teadnud, mille poolest ta juht on. Selle ansambli laulud olid pandud ühele lindile. Seletati, et erinevate lauljate hääled on kokku monteeritud. Mõtlesin, et see on võimalik, kui tõmmata magnetlindile kõrvuti kriipsud. Isal pidi selle ansambliga siiski mingi seos olema, kui tal oli selle ruumide võti.

0 vastukaja: