kolmapäev, juuli 03, 2013

Sõnadesegamise ülesanne

Vaatasin matemaatikaraamatut. See koosnes ülesannetest. Esimese osa lõpus oli kaks ülesannet luuletuste sõnadega. Kummaski ülesandes olid neljal real ära segatud nelja erineva luuletuse sõnad, mille käändeid oli muudetud. Esimeses neist ülesannetest olid kolm luuletust mulle tuttavad, neljanda sõnad olid lihtsalt ülejäänud sõnad. Lapsena olid need ülesanded tundunud mulle hästi rasked, aga nüüd olid mu teadmised nii suured, et lahendasin kerge vaevaga. Aleksander III astus Aleksander II vastu välja. Aga oli teada, et Aleksander III teda ei kukutanud, sest Aleksander II tapeti atentaadiga. Aleksander III õukondlased rivistusid pildi tegemiseks naaberhoovis. Nad hakkasid laias rivis edasi ratsutama. Oli Esimese maailmasõja puhkemise eelne aeg ja kasutusele tulid uued leiutised. Taevas hakkasid lendama helikopterid. Neid nimetati lollideks sihtmärkideks, sest nad lendasid nii madalal, et neid oli kerge alla tulistada. Oli teada, et Esimese maailmasõja ajal õhusõidukite arv kasvas kõvasti. Enne Esimest maailmasõda leiutati ka ajalehefoto. Areng läks siis kiiresti edasi ja läks ka praegu. Varsti pidi ta väga kaugele välja jõudma. Ainult inimene ei arenenud. Hakkasin Atlantise lähedal üle autotee minema. Tee keskel olevale saarele keeras auto. Ma ei läinud üle ülekäigukohast, vaid kaugemalt diagonaalis. Kui mulle oleks öeldud, et ma rikkusin liikluseeskirju, siis oleksin vastanud, et ma tegin seda sellepärast, et auto rikkus enne mind.

*
Olin Jakobi tänava maleklubis. Turniir ei olnud veel alanud. Seal oli üks minuvanune mängija. Vihmand mängis temaga ja ütles lõpetades, et see mängija on uskumatult nõrk. Minu kohta ei olnud Vihmand niimoodi öelnud, kuigi see noor mängija mind võitis. Ma täpselt ei mäletanud, osa mänge ma vist ka võitsin või viigistasin. Kavatsesin järjest tugevamaks minna, aga ma ei olnud kindel, kas see õnnestub juba täna. Jakobi tänaval oli klubi asunud algul ühes majas. Pärast seda, kui maja teises otsas oli tulekahju, oli ta kolinud kõrvalmajja. Turniire tehti osalt õues. Aga nüüd avastasin, et vana klubi uksest läks ka praegu inimesi sisse ja selle uksel oli silt "MALE". Võibolla oli seal kogu aeg malet mängitud, aga ma polnud varem sinna vaadanud. Vanadesse ruumidesse sisenedes ütlesin, et mingi salaklubi, mis salaklubi see on. Nägin seal mitut mängijat, sealhulgas Arturit. Olin saatnud paari päeva eest sellise kirja, et olingi arvanud, et Artur täna kohale tuleb. Aga võibolla oli ta kogu aeg vanades ruumides käinud. Ma hakkasin kahtlema, kas need on ikka vanad ruumid või järgmine maja. Läksin uutesse ruumidesse. Küsisin, mis maja see on. Vastati, et see on ühe asutuse maja. Ma polnud kindel, kas seda öeldi vanade või uute ruumide kohta. Vanadest ruumidest kostis Särgava hääl, et kui need ja need mängima panna, siis saab tugeva turniiri kokku. Tundus, et täna tehakse turniir hoopis seal, pidin sinna kiirustama.

0 vastukaja: