esmaspäev, juuli 01, 2013

Tipptase

Olin maleklassis. Arvasin, et kui Tartu ülikool kuulub maailma paremate hulka, siis võiks siinne maleelu olla ka maailma tipptasemel, sest kõige paremad maletajad lähevad õppima kõige parematesse ülikoolidesse. Tartusse oli välismaalt tugevaid maletajaid õppima tulnud. Praegu elas Tartus isegi Kamski. Enam ta kõiki ei võitnud, vaid osad mängud kaotas. Ma polnud kindel, kas tegemist on Kamski enda või tema isaga. Enne maleklassist lahkumist ütlesin, et ma tulin siia täna ainult õppeaasta alguse puhul, rohkem ma sel õppeaastal ei tule. Üks vanamees pahandas, et kõik vaatavad raamatuid ja mängu ei toimugi. Rei õpetas noori nii, et pani nad raamatuid lugema. Vanamehed ei olnud sellega harjunud, vaid tahtsid ainult mängida.

*
Tõnu ja Klaus maalisid minu maalide järgi uus pilte. Ütlesin neile, et neil ei ole mõtet seda teha, sest nad ei saa isegi autoriõigusi. Pille soovitas, et ma ka maaliks. Vastasin, et mina vana pildi järgi uut ei maali, sest täpselt samasugust ei ole võimalik teha, uus tuleb alati halvem. Ainult kirjutades on võimalik täpselt samasugust teost teha, juhul kui kirjutada klahvidega. Pille näitas minu pildil värvitilku ja küsis, kas ma need tegin ka meelega. Näitasin vastuseks, et vahel ma olen vajutanud pintsliotsa laiaks ja keeranud seda ringi, et pildile tuleks päike. Uusi pilte hakati panema märgade piltide peale. Hüüdsin, et ma ei luba neid ära rikkuda, kiskudes pildid üksteise küljest lahti. Tõnu näitas mulle pilte. Kõige rohkem meeldisid mulle need pildid, kus oli musta värvi.

0 vastukaja: