teisipäev, september 03, 2013

Füüsikaõpik

Lugesin füüsika õpikut. Seal kirjutati, et inimesel toimub maaga elektrivahetus, sama moodi nagu välk lööb maasse. Elektrivahetuse tõttu saab inimene ka ilma söömata soojust. Loetu jäi osaliselt meelde. Nii olin lugenud vist ka kooliajal. Valemid ei olnud kohe meelde jäänud, vaid siis, kui ma ülesandeid lahendama hakkasin. Selles õpikus, mida ma praegu lugesin, oli halb, et valemites toodud tähti ei olnud seletatud. Kooliajal kasutatud õpikus olid seletused olemas olnud, aga praegu lugesin vanemat trükki. Vaatasin, mis aastal see on ilmunud. Leidsin tiitellehelt trükivea, et aastaarv ei alanud numbritega 19, vaid 18. Kaks numbrit olid vahetusse läinud. Üks leht edasi oli aastaarvu korratud ja seal olid teised kaks numbrit vahetusse läinud. Näitasin neid vigu teistele. Leidsin veel kolmanda ilmumisaastaga lehe. Siis vaatasin, et need arvud ei ole nelja-, vaid viiekohalised. Sel juhul ei olnud tegemist ilmumisaastate, vaid trükiarvudega.

*
Istusin klassis 302 Ivari kõrval. Rääkisin, et ükskord ma lugesin siin klassis ühest raamatust, et vanasti oli inimestel selline äkkviha, et nad tapsid nii kiiresti, et teine ei jõudnud kaitsta. Vastati, et äkkvihaga tapetakse neid, kes ei ole sõbrad. Õpetaja pesi akent. Ta hoidis kinni ainult lahtisest aknast ja sõitis sellega. Kartsin, et ta võib läbi klaasi välja kukkuda. Mõtlesin, et ma parem ei vaata sinnapoole. Ivar kippus mind pingist välja trügima. Läksime kahekesi koju. Mõtlesin, et midagi halba ei saa juhtuda, sest ma olen kõigi vastu sõbralik. Ivar tahtis natuke maad tagasi kõndida, sest seal olid maas elektrijuhtmed. Ta rääkis, et ühed klassiõed olid neid puudutanud ja juhtmed olid neil käest kinni võtnud. Vastasin, et mul on ka seda juhtunud. Vanaemal oli ükskord pandud elektrijuhtmeks isoleerimata traat. Kõndisime edasi. Läksime ühte poodi. Seal oli pikk saba. Ivar ei seisnud saba lõppu, vaid keskele. Ta läks vist Kristjan K. juurde, aga ma ei tundnud kindlalt näo järgi ära. Mina seisin saba kõrval. Ühed väiksed tüdrukud rääkisid mulle, et Ivari vanaema ei käi poes, vaid seda teeb Ivar, kes ostab ainult saia. Ütlesin, et mina midagi ei osta. Mul on rahakott olemas, aga ma ei viitsi sabas seista.

0 vastukaja: