esmaspäev, oktoober 07, 2013

Tüdruku fotoaparaat

Olin kirjutanud riigieksamil teist korda keskkooli lõpukirjandit. Nüüd sain teada, et saavutasin maksimaalsed punktid ja jagasin koos mõne teise klassikaaslasega esikohta. Eelmine kord olin olnud üksinda esimene. Ütlesin, et Maria ütleb, et see ei ole oluline, sest see oli ammu. Tõnu vastas, et on küll oluline. Kahe lõpukirjandi vahel olin saanud väikeste kirjandite eest halbu hindeid. Võisin neid saada ka edaspidi. Sain teada, et keskkooli lõpuni ei ole mitte üks, vaid kaks aastat. Siis pidin jõudma eksamiteks kõik selgeks õppida. Ülikooli stendil olid andmed eesti keele osakonda sissesaajate kohta. Eraldi olid välja toodud kahe kõige nõrgema sissesaaja eksamihinded. Üks oli neist saanud väikse kahekohalise arvu punkte sajast võimalikust, teine ainult paar punkti. Võrdluseks olid toodud andmed, kui palju ruute ta ristsõnas õigesti täitis. Et see arv oli päris hea, siis oli võrdlus hoiatuseks, et keegi ei arvaks, et kui ta ristsõna lahendada oskab, siis oskab ta ka eksamit teha. Tegelikult võibolla oli õigesti täidetud ruutude arv väiksem kui oli kirja pandud, juhul kui ta need ruudud ise kokku luges ja ainult arvas, et on õiged tähed kirjutanud.

*
Isa pildistas koolimaja fuajees ühte tüdrukut tema enda fotoaparaadiga. Järgmiseks tahtis ta pildistada tüdrukut ja mind koos. Ütlesin, et ei ole vaja. Tüdruk oli juba minu kõrvale tulema hakanud, aga nüüd oli ehmunud, et sai valesti aru. Fotoaparaat anti minu kätte, et ma pildistaks siis koos isa ja seda tüdrukut, kui nad istuvad seina ääres põrandal. Nende kõrvale istus ka üks kolmas inimene. Fotoaparaat oli suur ja keeruline. Otsisin nuppu, kuhu tuleb vajutada. Tavalise pildistamisnupu koha peal oli nupp, mille juurde oli kirjutatud "PLAY", mis oli nähtavasti hoopis muusika kuulamiseks. Küsisin, kuhu tuleb vajutada, ma tunnen ainult ühte fotoaparaati. Tüdruk vastas, et külje peale. Vaatasin läbi fotoaparaadis oleva augu, et kolmas inimene ei jää pildile. Seetõttu läksin kaugemale, teisele poole sammast. Tegin kaks klõpsu. Kolmanda pildi tegin natuke maad kaugemal istuvast teisest ja võõrast kolmeliikmelisest seltskonnast. Mulle öeldi, et ma läksin pildistamiseks nii kaugele. Vastasin, et ma vaatasin, et muidu ei jää kõik peale. Paistis, et kui ma olin öelnud, et koos minuga ei ole vaja pilti teha, siis seda ei tehtagi. Vahel oleks vaja olnud, et oleks endast pilt võtta olnud.

0 vastukaja: