teisipäev, november 05, 2013

Fischer-Spasski meeldetuletus

Vaatasin uuesti ajalehes avaldatud 1992. aasta Fischer-Spasski matši partiisid. Kui ma neid tol aastal esimest korda vaatasin, siis tundus, et lisatud kommentaarid on üleolevad, aga nüüd tundusid need sõbralikud. Kommentaarides öeldi, et nooremana iseloomustas Spasskit kiirus ja Fischerit sügavus, aga nüüd on Spasski vanemaks jäänud ja Fischer ületab teda kiiruses. Avangus vahetati etturid käikudega de de. Sellega avanes võimalus lippude vahetuseks, mis oleks võtnud ühelt poolelt kuninga käigu tõttu vangerdamisvõimaluse. Vennapojad tulid ka mängu vaatama. Keskmängus käidi Rc3. Üks vennapoeg ütles, et see on Simo moodi. Tal oli varasemast meelde jäänud, et sinna väljale käin ma ratsuga sageli. Tänu sellele võis ta ise ka mängus sellist käiku teha. Aga ta ei olnud veel mängu põhimõtteid õppinud ja ei teadnud, et selle käigu põhjendus on, et kasulik on hoida tsentri lähedusse. Mõtlesin, kumma poole ratsu sinna käis. Lõpuks tuli mulle meelde, et üks malenupp on kadunud, puuduvat nuppu olin ma hoidnud meeles, aga vennapojad seda nägemata ei saanud seisust õigesti aru. Ma oleks võinud asendada puuduva malenupu mõne muu nupuga.

*
Leidsin sahtlist pilte, mis mul ei olnud meeles. Ma ei olnud kindel, kas need pildid olen teinud mina või keegi teine. Ühel maalil oli Reomäe jaanituli. Maja kõrval oli auklik kõrvalhoone. Võibolla selle olin maalinud mina, aga võibolla isa. Osa pilte oli värvilistest paberitest kokku liimitud. Esimeses klassis oli meil kästud selliseid pilte teha, aga siis mul ei tulnud nii hästi välja. Võibolla pärast esimese klassi lõpetamist suvevaheajal oli mulle tulnud mõte, kuidas seda saab paremini teha. Mõtlesin neid pilte pildistada, et võrku üles riputada. Ma ei teadnud, kas riputada blogisse või feisbukki. Mõtlesin, et riputan feisbukki, sest seal on pildid suuremad. Ma ei teadnud, kas riputada terved pildid või detaile neist. Võisin riputada algul terve pildi ja pärast detaile. Detailide väljalõikamise tegi raskemaks, et nad sulasid üksteisega kokku. Olime aastavahetuse puhul maal jaanituld teinud. Nüüd tahtis isa linna sõita. Ta ütles, et kuna tal oli novembris 75. sünnipäev, siis ta tahab hästi suurt aastavahetuspidu.

0 vastukaja: