pühapäev, november 24, 2013

Peegelduse pildistamine

Vaatasin oma magistriõppe hindeid. Ühest eksamist olin kahelnud, kas see on mul tehtud, aga hinne neli oli olemas. See oli vist küll välja kirjutatud ilma vastamiseta. Eelmisele reale olin kirjutanud 0.00, mida õppejõud pidas vist liigseks sodimiseks, mistõttu ta oli pannud nelja. Nulle olin kirjutanud sellepärast, et mul oli loengukursuse teine pool kuulamata jäänud. Õppejõud pidid seda ka tähele panema, kes loengutest puuduvad, see võis ka hinde allavõtmise põhjus olla. Magistriõppes oli mulle üldse viite asemel neljasid panema hakatud. Kui üks juba nelja pani, panid teised tema eeskujul. Aga kõik ainepunktid, mille kohta olin vahel unes näinud, et need on tegemata, olid tehtud. Vaatasin, et olen lasknud hindeid kirjutada õpinguraamatu asemel õpilaspäevikusse. Vist selleks, et saaks mõne koolihinde ülikoolihindeks maskeerida. Aga õpilaspäeviku esitamine kujundas suhtumist, nii et pandi viite asemel neljasid. Uurisin hindeid pikemalt, sest nende põhjal sai teha palju järeldusi. Istusin väikses ülikooli seminariruumis. Minu naisjuhendaja ütles: "Mine siit minema!" Ma ei reageerinud. Ta kordas: "Mine minema!" Ma ei reageerinud endiselt.

*
Keerasin vannitoas peegli teist pidi. Teisel küljel oli ka peegeldav pind, kuigi väiksem. See oli väga tolmune, sest seda külge polnud kunagi puhastatud. Puhastasin teda nüüd. Peegli selle külje alumises otsas oli püsttriipudega võre. Mõtlesin, et seda võiks pildistada. Läksin fotoaparaati võtma. Sellel ei olnud enam pildistamisnuppu küljes. Ütlesin, et kõige tähtsam nupp on kadunud. Leidsin nupu üles ja panin külge tagasi. Aga tagasi pannes jäi ta viltu. Hakkasin viltuse nupuga pildistama. Pildistasin isa toa arvuti ekraani pealt enda peegeldust. Ekraani alumist otsa varjas püsttriipudega võre. Siis pildistasin aknast väljas kõndivaid inimesi. Varem ma polnud seda teinud, vaid ainult kaalunud. Pildi tegemine võttis nii palju aega, et üks inimene jõudis enne kaadrist välja kõndida, kui pilt valmis oli. Henn tuli isa tuppa ja ütles, et ma teen koledaid pilte, minu pilte ei saa riiuli peale teiste omade kõrvale vaatamiseks välja panna. Ma teen meelega koledaid. Vastasin, et sellised inimesed on olemas, kes meelega koledaid pilte teevad, aga mina see ei ole. Aknast tehtud inimesepildid olid tõesti üsna koledad, aga mul oli paremaid pilte ka. Nägin vaimusilmas maja teise külje akendest paistvat lasteaeda. Pildistasin seda, et vaadata, kas vaimusilmas nähtu jääb pildile.

0 vastukaja: