esmaspäev, detsember 30, 2013

Vana tehnika

Meenutasin vene keele tunnis õpitud luuletust. See oli alanud reaga "Võõpem dobraja padruška". Aga võibolla see oli siiski alles teise salmi algus, võibolla oli samas luuletuses ka rida "Belejet paarus adinokai", mis oli sel juhul esimese salmi esimene rida. Eesti keelde oli tõlgitud "Merel valendab üksik puri", aga see oli teistsuguse rütmiga. Õppehoone koridoris oli makk vene keele lintide kuulamiseks. Teistes õppeainetes kasutati uuemat tehnikat. Vana tehnika oli tegelikult endiselt täiesti kasutuskõlblik, ainult hiljem oli uuemat juurde tehtud. Krister pani sõrmed kuumale plaadile. Nii sai teha, kui sõrmed kohe ära võtta. Aga Krister tahtis näidata, kui julge ta on, seetõttu hoidis ta seal sõrmi kauem. Hoiatasin teda, et ta põletab sõrmed ära. Lõpuks hakkas Krister sõrmedele peale puhuma.

*
Võtsin klassipäeviku. Ütlesin, et vaatan, kas mul on vaja mõnes aines hinnet parandada. Avasin päeviku tagant otsast, kus olid muud tabelid. Ühel leheküljel oli klassijuhataja koostanud jultumuste tabeli. Mina olin esikohal mingi näitajaga, mis oli mul üle 100. Selgus, et see oli põhjuseta puudumiste arv. Küsisin, kas keegi on näinud, et ma läheksin sel õppeaastal enne viimase tunni lõppu koolist minema. Mõned käed tõusid, aga suuremal osal klassikaaslatel mitte. Ütlesin, et seitse puudumist mul võib olla, sest kevadel oli mul vist palavikuhaigus, aga mitte nii suurt arvu. Ütlesin, et ma olen puudunud võibolla ainult ühe aine tundidest, sest ma olen näinud unes, et mul on tunniplaanis viga ja me peame selles klassis tegelikult seda ainet ka õppima. Ma ei hakanud ütlema, et see aine on ajalehelugemine. Klassijuhataja küsis, miks ma siis kontrollinud ei ole. Vastasin, et sellepärast, et kui on juba üle poole aasta puudutud, siis ei saa enam ainesse lülituda. Aga see aine pole minu jaoks raske.

0 vastukaja: