reede, veebruar 14, 2014

Mina ja Mussolini

Tegelikult raamat Mussolinist on väga huvitav. Siis on diktatuurist vähemalt nii palju kasu olnud, et saab huvitavaid raamatuid ja uurimisteemasid. Kui pandaks rahvahääletusele, kas kehtestada diktatuur, siis ma hääletaks vastu. Aga Mussoliniga ühendab mind irratsionalism, kuigi lahutab suhtumine vägivalda. Mussolini ütles, et ta on teinud vigu, aga ainult siis, kui toetus mõistusel, mitte vaistule. Mulle tundub, et magades töötab pea paremini kui ärkvel olles. Või ärkvel olles meeldib mulle kirjutada mõtetel vabalt voolata lastes, mitte rangelt teemast kinni pidades. Eile kirjutasin selles stiilis ka feisbukis. Alustasin lausega, et listidesse kirjutada keelavad mul inimesed, kes mulle ise erakirju ei saada. Praegu lisan, et erakirju mulle väga ei saadeta üldse. Ühele kirjasõbrale saadan iga pühapäev erakirja, aga ta pole mitu aastat vastanud. Algul ta ise palus, et ma talle kirjutaks. Ja algul ta ka vastas. Mõni erakiri mulle vahel tuleb ka, eriti tuleb spämmisid. Või spämmid on võibolla siiski listide kirjad, sest neid võidakse saata miljonitele inimestele korraga. Gmaili postkast on selle poolest mõnest teisest parem, et ta sorteerib spämmid muude kirjade hulgast välja. Aga nüüd on ta lisanud veel eraldi lahtri, kus ta saab ise seaduslikult spämmida. Vahel ma mõtlen, et peaks postiaadressi vahetama. Vahepeal mind häiris, et mulle näidati iga kirja kõrval naiste aluspesu reklaami. Ei tea, kas mingi robot peab mind naiseks. Või arvatakse, et naiste aluspesu huvitab mehi rohkem kui naisi. Koolis perekonnaõpetuse tunnis räägiti, et on olemas inimesed, kes haiguslikul põhjusel nöörilt pesu varastavad. Aga ma olen ise näinud, et asjad võivad nöörilt lendu tõusta ka tuulega. Ühe viimase tormi ajal saatis vend lingi videole, et Norras oli veel tugevam tuul kui Eestis. Puhus nii tugev vastutuul, et inimesed ei suutnud vahepeal edasi liikuda. Mina oleks sellises olukorras hakanud kartma, et tõusen lendu, aga videos näidatud tüdrukud naersid. Ma tean siiski, et ka Eestis on juhtunud, et tuul on inimese lendu tõstnud. Kliimasoojenemise tagajärjel peaks sellised juhtumid sagenema. Mõned on kliimamuutuste poolt, sest neile meeldib soe ilm rohkem kui külm. Aga kliimamuutustel võivad olla katastroofilised tagajärjed. Ei tõuse ainult keskmine temperatuur, vaid veel rohkem tõuseb maksimumtemperatuur. Eestis võib keskmine temperatuur ka Golfi hoovuse seiskumise tagajärjel langeda, samal ajal kui ta maailmas keskmiselt tõuseb. Mul ei ole selle probleemi vastu lahendust. Isiklikult saan teha ainult nii palju, et vähem tarbida. Ma pole kunagi lennanud lennukiga. Hiljuti oli ajalehes uudis, et lendurid saavad 5000 eurot kuus palka ja nõuavad veel palgatõusu. Huvitav, mida nad nii suure rahaga peale hakkavad.

0 vastukaja: