teisipäev, veebruar 18, 2014

Õppehoone on minu kodu

Olime Pille toas. Seal oli kaks pilti kukest. Klaus ütles, et Henn on tema pildi eeskujul peaaegu samasuse teinud. Ta sodis Hennu pildile uusi jooni. Seletasin, et õppimine algab jäljendamisest. On ükskõik, kas jäljendada kellegi teise pilti või mõnda reaalset objekti. Alles kui jäljendamine on selge, saab originaalsemaid pilte tegema hakata. Ütlesin nooremale vennale, et Klaus ja Tõnu sodivad Hennu ja Tooma pilte. Ühel kuke pildil oli ükskord õpetaja ka saba suuremaks joonistanud. Aga mina olin näinud kukke, kes oli võitluses saba kaotanud.

*
Pille tuli oma toast suurde tuppa ja rääkis, et tema toas ei tohi arvutiga pahandust teha. Vastasin, et ma pole pärast Peedult tulekut tema arvutit kasutanud. Pille rääkis, et akna peal kõõluda ka ei tohi, sest inimesed kukuvad aknast alla. Põhja-Koreas on leitud akna alt mööblit, järelikult on see aknast välja kukkunud.

*
Kohtusime linnas Agoga. Ago kohta oli kirjutatud, et ta on kirjanikuna tippvormi jõudnud. Ago rääkis oma teose kohta, et see pakkus talle kohutavaid õuduselamusi. Mina oma teostest erilisi elamusi ei saanud.

*
Läksin bussi peale. Võtsin taskust piletite paki. Aga selgus, et olin eelmine kord ühe pileti asemel kogemata augustanud terve paki. Nüüd mul augustamata piletit ei olnud ja juhi käest ei tahtnud ma osta. Augustasin ühte varem augustatud piletit uuesti, nüüd tulid sellele teistsugused augud. Pärast bussist väljumist ostsin putkast uued piletid. Rääkisin, et kui ma augustasin kaks korda ühte piletit, oleks mulle kontroll trahvi teha võinud. Aga ei oleks pidanud tegema, kui ma olin kulutanud pileteid sõidukordadest rohkem.

*
Läksin ülikooli ajaloo õppehoonesse ja hakkasin koridoris pingil istudes lugema "Loomingu" uut numbrit, mis oli terve aastakäigu paksune. Mul sai ülikool läbi, aga mõtlesin, et hakkan õppehoones ka edaspidi käima, sest see on minu kodu. Hakkan vähemalt kord kuus stendi lugemas käima. Noorema astme kool oli ka minu kodu, aga seal ma ei saanud enam käia. Üks inimene tuli veel pingi juurde. Läksin talle ruumi tegemiseks eemale. Tema riided olid pingi otsalt põrandale kukkunud, aga mina polnud neid lükanud, need olid kukkunud juba enne mind. Läksin koridori otsa ja kirjutasin, et üks õppejõud on küll kehv, aga üliõpilased on veel hullemad. Mina olin saanud küll ülikoolis häid hindeid, aga olin valinud kergemaid aineid. Mõni oli valinud raskemaid. Mina ei teadnud ette, kas need poleks minu jaoks liiga rasked.

*
Sisenesin klassiruumi. Vaatasin, kuhu istuda. Istusin Tristani kõrvale. Tristan ütles, et peab asju tegema, et vanemana oleks midagi meenutada. Mina kahtlesin, kas ma neid vanemanagi meenutada tahaksin. Tristan tahtis teha kooli saalis sauna, aga mina ei tahtnud sinna minna, sest saalil olid suured aknad.

0 vastukaja: