neljapäev, aprill 17, 2014

Teine magistriõpe

Olin astunud teist korda ajaloo magistriõppesse, et saada kaks magistrikraadi. Esimene kord kirjutasin fašismist ajalehtedes, nüüd lihtsalt fašismist. Rääkisin Pillele, et kahe magistriõppe vahele jäi viis aastat, sest ma ei leidnud kohe uut teemat, aga nüüd olen selle leidnud. Pille vastas, et ta on mulle soovitanud, et ma võin magistritöö unenägudest ka kirjutada. Mina ütlesin, et unenägudest ei saa, unenäod on enda omad, neist ei saa erapooletult kirjutada. Läksin magistriõppe seminari kohale. Läksin seminariruumi jopiga. Mõtlesin, et selle oleks võinud panna riidehoidu. Aga panin ta tooli taha voodi peale. Võtsin ka saapad ja sokid jalast. Seminari viis läbi Medijainen. Rääkisin talle, et ma varasematest seminaridest puudusin, sest vahepeal polnud ma magistrant, seetõttu mul ei olnud meeles, et peab kohal käima. Aga nüüd hakkan käima. Medijainen varsti lahkus, tema asemele tuli teine õppejõud. Öeldi, et tavaliselt Medijainen ja Pajur kutsuvad vaidlusi esile, aga täna seda ei juhtunud. Seminari viis nüüd läbi üks väga vana õppejõud. Ta ütles, et me peame andma signaali, et Venemaa meid juba täna kuuleks. Minu kõrval istuv tüdruk küsis, miks juba täna.

*
Kirjastuse direktor pani ameti maha, sest kirjastusel sai raha otsa. Samal ajal kirjastus jätkas tegevust. Küsisin, kas jätkavad siis kõik töötajad peale direktori. Mina olin teist korda magistriõppes. Sinna astusin sellepärast, et esimene kord õppisin nominaalasjast kauem, nüüd tahtsin tõestada, et suudan lõpetada ka nominaalajaga. Lisaks tahtsin seekord õppida ja töötada korraga. Ema ütles, et ma pingutan niigi 178 protsenti. Viimasel kuul enne magistrieksamit tahtsin ainult õppida.

0 vastukaja: