laupäev, mai 03, 2014

Neli saatesõna

Kõndisin Kaunase puiestee hoovil keskelt läbi. Hoovist väljudes ning Pireti ja Kerstini maja eest möödudes nägin ühte suurt koera, aga ma ei saanud siit sellepärast möödumata jätta. Kirjutasin raamatu saatesõna. Sellele raamatule pidi tulema palju saatesõnu - kaks eessõna ja kaks järelsõna. Üks neist oli veel lõpuni kirjutamata. Saatesõnas tuli mainida reaalselt olemas olnud meesautorit ja temaga ilukirjanduses seotud naistegelast. Võrdluseks võis tuua ka selle, et Teises maailmasõjas tahtsid Soome ja Itaalia küll Saksamaa poolel sõdida, aga mitte Saksamaa abi vastu võtta. Tavaliselt nimetati ainult, et ühel poolel sõdisid Saksamaa, Itaalia ja Jaapan. Aga mina kavatsesin nimetada, et need kolm suuremat riiki ja lisaks mitu väiksemat.

*
Istusin bussiistmel ja magasin. Ärgates võtsin taskust pileti ja augustasin ära. Samal ajal tuli selja tagant kontroll, kes nõudis, et ma maksaks trahvi, sest ma olevat pileti augustanud alles tema pealetuleku peale. Ma ei olnud nõus maksma, sest tegelikult olin lihtsalt unustanud pileti augustada. Ma unustasin seda sageli, aga mitte kunagi meelega. Lisaks kontrollile oli peal ka kaks politseinikut, keda kontroll endale appi kutsus. Läksin hotellituppa. Sinna saabus Raido, kes küsis, kes soovib juua pudelist, millesse on oksendatud. Raido oli mõelnud välja minu stiilis luulerea kuningas Jussi kohta.

0 vastukaja: