reede, mai 30, 2014

Pulmaunenäod

Täna pidid toimuma minu ja ühe naise pulmad. Abiellusin ainult sellepärast, et muidu oleks majanduslik olukord veel halvemaks läinud. Aga kui naine oleks mind vähem kui kahe aastaga maha jätnud, poleks abiellumisest midagi kasu olnud. Pidime oma pulmadega esialgu ootama, sest kõigepealt peeti samade külalistega ühtede teiste inimeste pulmad. Siis saabus meie kord laulatustseremooniale minna. Mõtlesin sinnapoole kõndides, et seda peetakse vist väga halvaks, et ma naisel käest kinni ei hoia. Võtsin tal randmest kinni. Teised oleks võtnud sõrmedest. Või võibolla ei pidanud veel käest kinni võtma, vaid tseremoonia läbiviija pidi pidulikult käed kokku panema.

*
Inimesed kogunesid kahes rühmas autotee äärde. Savisaar ei julgenud maakohas üle tee minna ja palus abi. Täna oli minu pulmaöö. Heitsin naisega samasse voodisse pikali. Lamasin tema poole seljaga. Aga kui erisoost inimesed samas voodis lamasid, siis tekkis tahtmine lähemale nihkuda. Kui ärkasin, oli päike juba kõrgel. Ma ei mäletanud, kas öösel oli midagi juhtunud. Vist mitte eriti. Läksin poodi. Ükskord üks inimene oli kiitnud, et Hiina on nii suur riik ja nii rahumeelne. Teine oli vastanud, et arvatavasti alustab Hiina varsti sõda. Ta pidas vist silmas, et Venemaa vastu. Võtsin poes kahest kohast ühte ja sama kaupa. Kui kassasse jõudsin, oli käes ainult selle kauba kaas, alt oli tops küljest kukkunud. Läksin tagasi, et uuesti võtta. Ostsin poest ilma kassetiauguta maki ja ühe teise aparaadi. Vaja neid ei läinud, sest üks suurem makk oli juba olemas. Aga abiellumine pani ostma. Oleksin uued aparaadid voodi alla pannud. Olin tõsine. Maaja ütles, et ma olen kogu elu nalja teinud, ta tunneb mind, elu ei ole ainult lasteaed. Vastasin, et muidugi ta tunneb mind. Kuna praegu olid pulmalised koos, siis ma naersin selliste asjade üle, mis muidu poleks naerma ajanud. Õhtul läksin jälle naisega samasse voodisse magama. Natuke hiljem läks naine lastele järele, vahepeal oli jälle mäluauk. Siis hakkasid inimesed Esimese maailmasõja suunas liikuma. Nüüd sain aru, et see, et naine lastele järele läks, tähendas, et meil olid juba lapsed sündinud. Magamamineku ajal neid veel ei olnud, sündmusi näidati kiirendusega. Tahtsin öelda, et ma poleks kunagi uskunud, et oma elust kirjutama hakates aeg niimoodi lendama hakkab.

0 vastukaja: