laupäev, november 08, 2014

Saates osalejad

Laar oli oma doktoritöö võrku üles riputanud. Seda oli loetud ainult 1500 korda. Aga see oli Eestist ehk ülesriputamise koha lähedalt tehtud külastuste arv, välismaalt oli külastusi 15 000 000. Või nulle oli veel kaks tükki rohkem, sest numbrid ei olnud rühmitatud kolme, vaid nelja kaupa. Laar ütles, et ta leidis hommikul põrandalt, mis minu isa on tema kohta kirjutanud ja mis mina tema doktoritöö kohta olen kirjutanud. Laar oli meile kooli esinema tulnud, ootasime tema esinemise algust ruumis 307. Vaatasin seina pealt televiisorit. Seal arutati sõjaohu küsimust. Arutajad ei arvanudki, et nad midagi muuta saaks, vaid lihtsalt arutasid tähtsa näoga. Saates osalenud kõnelejate paarid said helistajatelt hääli. Tänased rääkijad said palju hääli, aga kui rääkinud olid rumalamad inimesed, oli saate vaatajate ja häälte arv väiksem. Kõige rumalama kõnelejate paari saates oli üks kõneleja saanud 15 häält ja teine nimega "Vali mind, ma olen talgud" 0 häält. Rahvas käis klassiuksest sisse-välja. Mõtlesin, et varsti lähen ise ka ära. Klaus rääkis, et I. Linna ja tema vestluskaaslane olid nii andekad saates osalejad, et nägid vastused ära juba enne stopperi kinnipanekut. Ameerikas olevat selliseid palju, aga Euroopas vähe. Vastasin, et see ei saa tulla Ameerika paremast haridusest, vaid andekaid on kindel protsent inimestest. Ameerika Ühendriikide ja Euroopa rahvaarvud on ühe suured, Euroopal isegi suurem. Aga kõige andekam inimene võib elada kõige väiksemas riigis.

0 vastukaja: