neljapäev, veebruar 12, 2015

Koolist väljaheitmine

Lugesin ajalooajakirja. Kirjutasin ühe artikli joonealuse märkuse kohta, et see viitab paremäärmuslikule teosele. Artikli enda kohta kirjutasin, et see on vasakäärmuslik, teise artikli kohta, et paremäärmuslik. Mõtlesin, miks ma nii kirjutasin. Oleks võinud kirjutada lihtsalt vasakpoolne ja parempoolne. Seisin Kaunase puiesteel oma vana trepikoja ees. Möödusid lähedal asuvast koolist tulijad. Ühele poisile panin selja tagant salli silmade ette. Ta pööras ringi. Ütlesin, et ma tahtsin teada, kas ta on tuttav. Poiss vastas, et vaevalt, tema viies keel on türgi aktsent. Neil oli türgi keele kool. Ma ei saanud ikka aru, kas poiss on tuttav ja sel juhul milline. Ta meenutas mitut tuttavat korraga. Istusime üliõpilastega autosse ja hakkasime kesklinna poole sõitma. Üks üliõpilane tuli mulle sõidu ajal liiga lähedale, mistõttu ronisin eesistmelt tagaistmele. Mõtlesin, et mul on turvavöö lahti, selle eest võib trahvi saada, pean kinni panema. Läksin koolitundi. Klassis oli väga palju rahvast ja pikk pingirida. Minu selja taga istuv klassivend torkis mind pastakaga. Tõusin püsti, et temast kaugemale minna. Õpetaja püüdis mind korrale kutsuda. Ütlesin, et mina pole süüdi, vaid see klassivend. Istusin sama koha peale tagasi, kust olin tõusnud. Õpetaja küsis, kas meile tundusid juunikuus inglise keele lõpueksami küsimused väga rasked. Praegu oli september. Õpetaja rääkis, et paljud tegid eksamil ühe vea, aga mõned kümneid, siit rühmast mina. Sellised arvatakse 53 päevaks kooli õpilaste nimekirjast välja. Kui ma tahan kooli tagasi pääseda, pean ma tegema kolme päeva pärast lõpueksami uuesti. Iga vea kohta tõmmatakse kriips ja iga pooliku vea kohta linnuke. Ma ei kirjutanud seda juttu üles, mõeldes, et ma ei hakka eksamit uuesti tegema, sest selle ajaga ei jõua nagunii õpitud.

*
Magasin oma voodis. Hakkasin koos voodiga teise seina suunas sõitma. Tegelikult olid parem ja vasak tasakaalus. Läksin panin maki mängima. Mõtlesin, et Tõnul on meeldiv muusika sisse ärgata. Muusika lõppes ära. Panin lindi kiirendusega lõpu suunas kerima. Aga ta keris nii kaua, et järeldasin, et muusikat oleks veel tulnud, keskel oli ainult paus. Vaatasin, et olin kerimisnupu ja mängimisnupu korraga alla vajutanud, võibolla oleks pidanud vajutama ainult kerimisnupu. Kui lint jõudis lõpule, panin teise poole mängima. Läksin Hennu voodi juurde. Hennul oli voodis tabletikarp. Ma olin ka ükskord seda rohtu võtnud, aga Henn võttis vist pidevalt. Olin ühe tüdruku voodi juuures. Tüdruk küsis, mitu last mul on. Küsisin vastu, kust need lapsed peaksid tulema. Tüdruk küsis, kas ma ei ole kellegagi koos elanud. Vastasin, et ei ole. Ta oli minu raamatutest valesti aru saanud.

0 vastukaja: