neljapäev, aprill 23, 2015

Katalaani muinasjutud

Võtsin uuesti kätte Uku Masingu tõlgitud väikse muinasjuturaamatu, mida olin lapsena juba lugenud. Mäletasin, et see koosneb katalaani muinasjuttudest, aga nüüd nägin, et ühtede kaante vahel on koos katalaani ja Galicia muinasjutud. Galicia oli Hispaania osa, mis jäi Portugalist põhja. Eessõnas öeldi, et Galicias elavad peaaegu portugallased, aga mitte päris, neil on ka islami mõjusid. Portugali valitsuse kohta öeldi, et see ei saa endaga rahul olla, sest tal ei ole tuhat aastat õnnestunud saavutada eesmärki Galicia Portugaliga uuesti ühendada. Katalaanide kohta ei öeldud eessõnas midagi, sest see oli Nõukogude ajal ohtlik teema.

*
Ülikoolis lõppes ajalooloeng. Arvasin, et kohe tuleb samasse ruumi noorem kursus sisse, aga selgus, et sellega on veel aega. Läksin kodu poole. Jõudsin ühe maja juurde, mille ees mängisid lapsed. Astusin üle lumehange. Vaatasin uut blogi loendurit, mida olin vaadanud ka eile. See jagunes tulpadeks ja iga tulp sai näidata ainult kahekohalisi arve. Küsisin, mis saab siis, kui külastajate arv kasvab kolmekohaliseks. Siis oleks loendur vist jäänud näitama arvu 99. Üks ajaloolane küsis mult, kas ma ei taha endale uusi pükse osta. Vastasin, et võin osta, kui keegi näitab mulle, kus pood asub. Ta võibolla mäletas, et tegelikult ma mõne poe asukohta tean, sest enne olin tulnud ühest poest Eriku juurest, see ajaloolane oli küsinud, kas pood on veel lahti, millele olin vastanud, et on küll. See ajaloolane tundis mind sellest hoolimata, et oli nooremalt kursuselt. Mõtlesin, et pean ise ka vanema kursuse liikmed selgeks õppima.

0 vastukaja: