reede, juuli 24, 2015

Väike häälte arv

Üks mees ütles mulle, et ma ei kandideeri valimistel, sest ma kardan, et muidu saan ma veel vähem hääli kui tema. Küsisin, kui palju hääli ta on siis saanud. Ta vastas, et ühel korral sai 50. Ütlesin, et mul on tehtud blogile päevas 50 külastust. Mees ütles, et blogis on igav. Vastasin, et valimistel võib ka igav olla. Nüüd nimetas mees, nagu ta oleks saanud 49 häält. Mõtlesin, et tuleb välja, et kalamehejuttudes ei või asjad minna mitte ainult järjest suuremaks, vaid ka järjest väiksemaks. Olin Paides ja läksin teise tuppa. Ütlesin, et see mees räägib poliitikast. Paide vanaema vastas, et poliitikast ei tohi rääkida. Olin Tartus. See mees istus suure toa laua otsas ja kuulajad ümber laua. Nüüd rääkis ta targemana tunduvat juttu. Ta rääkis, et Stalin tahtis Leningradi ermitaaži ära lammutada ja ehitada selle asemele Lenini mausoleumi. Selle üle naerdi. Köögis pani Krister kuumaveekraani maksimaalse kuumuse peale ja käed voolava vee alla. Ta ei võtnud käsi ära, sest tahtis näha, mis kätega juhtub. Mina teadsin, et juba väiksemast kuumaga kokkupuutest saab põletushaavad. Keerasin vee külmaks, aga Krister keeras kuumaks tagasi.

*
Sain koolis tagasi kontrolltöö. Õpetaja ütles, et mul ei vedanud. Esimese osa eest olin saanud ühe, teise eest kahe, kolmanda eest nelja ja neljanda eest viie. Ütlesin õpetajale, et ühte ei tohtinud panna, mul on laused välja kirjutatud, kooli põhikirja järgi tohib ühe panna ainult siis, kui anda ära puhas paber. Õpetaja vastas, et kooli põhikiri ei loe. Tristaniga pahandas õpetaja, et Tristan on osanud teha ainult elementaarseid arvutusi nagu 15+15. Tristan vastas, et nende arvude liitmine ei ole nii lihtne, sest need on antiarvud. Antiarv oli vist mingi satanistlik mõiste. Kõndisin kodu poole ja mõtlesin öelda, et mulle pandi arvutusvigade eest üks, kuigi ma oskan lahendada olümpiaadiülesandeid.

0 vastukaja: