kolmapäev, veebruar 24, 2016

Suusataja ja suplejad

Viimasel ajal kraadiklaasi vaadates olen näinud iga kord soojakraade, aga maa on püsinud sellest hoolimata valge, sest lund on sageli juurde sadanud. Laupäev ei läinud ma suusatama, et kahe korra vahel vähemalt päev vahet pidada. Pühapäev ja esmaspäev ei läinud sellepärast, et olid muud üritused. Teisipäev oleks võinud muidu minna, aga ei tahtnud, sest ärkasin vara ja olin hommikul unine. Täna oli eriti sobiv päev minekuks, sest ei ole tööpäev. Läksin neljandat korda sel talvel. Kanali ääres vetelpääste maja juures oli suur rahvahulk. Esimesel hetkel ei saanud kogunemise põhjusest aru, aga asja natuke uurides selgus, et seal oli talisupluse üritus. Suusaraja alguses tegi üks laps lumememme. Rada algas samas kohas, kus ma reedel jälgi tegin. Esimest kanalipikkust sõites sulalumi krudises suuskade all nii kõvasti, et mõtlesin, et see on jalgadele väsitav. Raja lõpp oli teises kohas kui mina reedel tegin. Ja lõpp oli hakanud lumme mattuma, sest natuke aega enne suusatama minekut oli jälle lumesadu. Raja tagumine osa hargnes kaheks, üks haru läks kanalist eemale, teine läks metallist elektriposti alt läbi. Posti alt läbi sõita ma ei tahtnud, seetõttu tegin natuke uusi jälgi, kuni liitusin uuesti posti alt läbi läinud rajaga. Sõitsin seda distantsi läbi kokku neli korda, seega oli tänane suusatamine selle talve eelmistest kordadest meetrites umbes kaks korda pikem. Järgmistel kordadel krudises lumi enda kindlamaks tallatud rajal juba nagu vähem. Mõtlesin, et ma ei tea, kui palju ma lihaseid treenin, aga suusatada on sellepärast meeldiv, et see on rohkem looduses viibimine kui kõnniteid mööda kõndimine. Mina kui rohelise ideoloogia pooldaja võiksin vahel looduses viibida. Inetu oli see, et suusarajal vedeles õllepurk, mille viskasin korduval möödumisel lõpuks kaugemale, aga kaasa ei võtnud. Kanali jääl nägin sõidu hilisema osa ajal istumas ka kalamehi ja imestasin, et nad läbi ei kuku. Mõtlesin, et võibolla öösiti on külmakraade olnud. Pärast sõidu lõpetamist ei olnud ükski lihas valus, aga valu käis läbi peast.

0 vastukaja: