kolmapäev, november 23, 2016

Haridusmagistritöö kaitsmine

Seisin keset üliõpilasi. Need olid noorema kursuse üliõpilased, seetõttu polnud mul nendega millestki rääkida. Auditooriumis hakkas kujunema loeng, et naisõppejõud hakkas rääkima ja üliõpilased jäid järjest vait. Algas magistritöö kaitsmine. Pidasin kaitsekõnet. Ühes kohas segati mulle vahele, et ma eksin. Täpsustasin, mida ma mõtlesin. See oli haridusmagistri kraadi kaitsmine. Kui teadusmagistri kraadi olin kaitsnud ainsa inimesena korraga, siis haridusmagistri kaitsmisel oli jälle nii, nagu oli olnud bakalaureusetöö kaitsmisel, et kaitsjaid oli palju korraga. Kui teadusmagistritöö olin kaitsnud hindele C, siis haridusmagistritöö kaitsmine läks natuke paremini ja sain hindeks B. Aga varem olid mul olnud kõik hinded A-d, ma ei saanud aru, miks mulle enam A-sid ei panda. Nähtavasti näitas seda see üks kõnele vahelesegamine. Üks magistriõppesse astumise taotleja oli saanud töö kavandi eest C, aga siiski kuidagi magistriõppesse sisse saanud ja kaitses töö hindele B. Kaitsmine oli läbi. Üks tüdruk rääkis, et ta on vapustatud, et ühe abielupaari mõlemad liikmed saavad korraga lapse, aga mitte omavahelise. Tüdruk süüdistas ühte poissi, et see hankis inimesed, kellega abielu rikkuda. Poiss vastas, et ta tegi ainult seda, mida talt paluti. Ruumi saabus üks vägivaldne poiss ja pani mängima filmi, kus peaosa mängis tema sõber. Tundsin, et mul on aeg lahkuda. Läksin veel korraks auditooriumi ette, kus Ant ulatas mulle lõpudiplomi. Kodus lugesin, mis parandusi oli magistritööle tehtud. Sinna oli kirjutatud hinnanguid, et ma olen tsiteerinud töös unenäokirjeldusi, kas see on erootika.

*
Läksin magistritöö kaitsmise kohta tagasi. Läksin niisama, aga selgus, et seda pidigi tegema ja teised olid ka tulnud, kõik olid oma diplomi kaasa võtnud. Ma olin saanud diplomi hilinemisega ja ühest paberist oli pool puudu. Olin kirjutanud, mida ma õppejõudude kommentaaridest arvan. Nüüd üks õppejõud ütles, et ma tohtisin kirjutada ainult ühte lahtrisse. Ma olin kirjutanud rohkematesse kohtadesse. Mind oli tahetud vist lõksu meelitada, et mulle polnud öeldud, et diplom tuleb veel tagasi tuua. Tegelikult oleksin võinud ise ülikooli koduleheküljelt magistritöö kaitsmise korda lugeda. Ütlesin, et toon oma tunnistuse. Kui selle laua pealt leidsin, oli see ka veel pärast tagasitoomist kokku käkerdatud. Lisaks oli kirjutatud juurde hindeid 3! ja 4!. Ütlesin, et siin on üks minu klassivend, kes pole üldse ajalugu õppinud ja lööb nii valusalt kui võimalik, arvatavasti tema tegi seda. Või keegi teine, kellel midagi minu vastu on. Rei tõi mulle tagant ruumist uue teistsugusel paberil tunnistuse ja ütles, et ma vaataks seda.

0 vastukaja: