neljapäev, november 10, 2016

Jutuajamised duširuumis

Olime koolimaja kolmandal korrusel. Saabus üks naisõpetaja, kes pidi kätte juhatama, kus ruumis meil järgmine tund tuleb. Ta juhatas meid poiste duširuumi ukse taha, mis tähendas, et järgmine tund on kehaline kasvatus. Küsisin, miks siis muu aine õpetaja pidi seda näitama. Duširuumis panin pingi peale malelaua. Jürgen I. näitas ühte etturit ja ütles, et see ei ole selle komplekti oma. Vastasin, et võistlustel käies on mõned nupud vahetusse läinud, karp on küll minu oma. Siis märkasin, et sellel malelaual on ridu rohkem kui kaheksa. Ütlesin, et selliseid laudu pole mul ühtegi. See on vist vendade oma, nemad on sellistega mänginud. Ma küsin vendadelt. Lisasin, et nii suure lauaga ei saa me tunnis mängima hakata, sellega kestab mäng terve koolipäeva pikkuselt, aga koolipäev on lühemateks tundideks jagatud. Jürgen ütles selge. Krister haaras minu prillid enda kätte, et nendega midagi halba teha. Hoidsin Kristerit kinni, väänasin teda ninast ja tegin muud moodi haiget, et ta prillid tagasi annaks, aga ta ei andnud. Lõpuks karjusin: "Ma käsen!" Selle peale ta andis. Olin algkooli ajal kodus kiitnud, et Kristeril on hea huumorimeel, aga seda tehes polnud mul üldse meelde tulnud, et olen temaga kakelnud. Täiskasvanud kakluste tõttu lahutasid abielusid. Olin Kristeriga varem hästi läbi saanud, seetõttu seisime duširuumis endiselt kõrvuti. Kas ma oleksin pidanud seisma siis Tristani kõrval? Tristaniga olin ka vahepeal hästi läbi saanud, kui ta istus füüsikatunnis minu taga. Lähenesid 12. klassi lõpueksamid. Nendeni oli jäänud veel 10 päeva. Antti küsis imestunult teistelt: "Kas te juba õpite?" Haarasin kätega peast ja hüüdsin: "Ma veel ei õpi!" Olime juba kätte saanud tunnistused aastahinnetega, kust olid puudu veel eksamihinded. Ütlesin, et ma arvasin, et mul tuleb mitmes aines aastahindeks kaks, aga ei tulnud üheski. Kas neid parandati direktsiooni otsusega? Võibolla oli siiski mõne aine hinne tunnistusele märkimata jäänud. Küsisin, kas ma pean üldse keskkooli lõpueksameid tegema, kui ma olen juba ülikooli sisse saanud. Kati P. vastas teisel pool ust: "Jah, Simo." Lauri H. ja Artur hakkasid turtsudes naerma. Ma ei saanud aru, kas Kati hääle või minu küsimuse pärast.

0 vastukaja: