esmaspäev, november 21, 2016

Koolipäeva algus

Üks tüdruk oli males algaja, aga temaga hakati mängima. Algajad võisid varsti juba vastast võita, sest õppisid igast mängust. Istusin teise malelaua taga ja kirjutasin. Üks vanamees püüdis piiluda, mida ma kirjutan. Panin käe ette, et ta ei näeks, ja kirjutasin edasi. Varsti see mees tahtis teha teist asja, mis mulle ei meeldinud. Loetlesin talle kolm tema tegu, millega ma rahul polnud. Oli 19. sajand ja olime Pariisis. Anarhistid olid teada andnud, et täna kindlal kellaajal lõhkavad nad selle maja keldrikorrusel pommi. Seetõttu hakkas rahvas majast lahkuma. Enne võeti keldrikorrusel asuvast riidehoiust riided. Käisin ka seal. Riidehoiutöötaja jagas riideid kätte. Talle öeldi, et rahvast on nii palju, et tema ei jõuagi plahvatuse ajaks lahkuda. Ta vastas, et ei jõua jah. Olin juba riidehoiust lahkunud, aga läksin sinna tagasi, sest polnud veel riideid võtnud. Ma ei teadnud, kas keegi pommi kahjutuks ei saa teha.

*
Olin koolis klassiruumi 302 moodi ruumis. Vaatasin ühte võrgulehekülge. Sinna sisestasid inimesed teiste jaoks küsimusi. Vaatasin, kas hakata mõnele vastama. Koos küsimustega oli sisestatud ka fotosid. Mõnel neist olid väheste riietega naised. Ma ei vaadanud ühtegi pilti liiga kaua. Minu kõrval istus üks vana naine, kes arvas, et kui ma selliseid pilte vaatan, siis ta võib mind korraks puudutada. Vaatasin klassipäevikust hinneteseisu. Mul oli erinevaid hindeid, aga veerandihindeks võis kolm tulla. Mõnel õpilasel oli üsna hea hinneteseis. Õpetajad oleksid pidanud veerandihinnet pannes keskmise hinde välja arvutama, aga seda nad ei teinud. Selle asemel panid nad veerandihinde mulje põhjal, aga mulje võis olla vale. Oli koolipäeva algus ja kahes esimeses tunnis suur osa õpilasi tavaliselt kaasa töötamise asemel magas. Õpetaja Volmer ütles, et õpilastelt ei saa kaasatöötamist nõuda, sest kool ei alga vööndiaja järgi. Minu selja taga istus Helen. Olime ühes kahekorruselises majas. Tristan tahtis peita ennast teisele korrusele. Aga ta loobus sellest, sest seal olid sellised inimesed, et Tristan ei tahtnud, et läbiotsijad teda nendega koos näeks.

0 vastukaja: