kolmapäev, jaanuar 04, 2017

Töö mõistest

Kirjutasin feisbukki:

Eile lugesin siit mõtet, et kirjanik on ainult see, kes saab kirjutamise eest raha. Ei ole nõus. Esiteks on raamatu puhul tähtsam kultuuriline kui majanduslik väärtus. Grenzstein soovitas, et inimesed teeks lisaks palgatööle veel ühe töö ehk elutöö. Näiteks tõi ta, et Kreutzwald teenis raha arstina, aga tema elutöö on "Kalevipoja" kirjutamine. Teiseks ei ole ka majanduslikus mõttes töö ainult see, mille eest raha makstakse. Vanasti olid suurem osa inimesi talupojad, nad ei saanud selle eest palka, aga ometi tegid tööd. Mul on viimastel aastatel tulnud töötasu põhiliselt raamatute tõlkimisest, aga ise nimetan ennast ajaloolaseks, sest minu jaoks on tähtsam originaalteksti kirjutamine. Lisaks töötasule on mulle makstud töövõimetuspensioni, aga töövõimetu ma pole, sest olin ülikoolis kümne protsendi parimate üliõpilaste hulgas ja võin ka praegu kogu ärkveloleku aja töötada.

0 vastukaja: